Followers

Sunday, May 10, 2009

10 Alasan Menolak Cinta

hah! kerja ujung minggu mmg paling membosankan. reporter n cameraman pon tak ramai. nak keje pon malas. rasa cam duduk bilik mayat plak :-). x de keje, aku update blog le... ada satu topik yang aku terbaca dalam majalah APO. interesting plak nak share ngn korang. 10 Alasan Menolak Cinta...

dalam menolak cinta seseorang, lelaki dan perempuan mungkin menggunakan kalimah yang sama, tapi di dalam hati mereka mungkin jauh berbeza. Berikut 10 kalimah yang diucapkan LELAKI ketika menolak cinta, dan kata hatinya:

1) kamu sudah kuanggap sebagai adik.
(kamu membosankan)

2) Beza usia kita terlalu jauh.
(kamu membosankan)

3) Aku tidak tertarik padamu bukan kerana penampilanmu
(kamu membosankan)

4) Fikiranku sedang kacau sekarang
(kamu membosankan)

5) Aku sudah punya kekasih
(kamu membosankan)

6) Aku tidak suka bercinta dengan teman sepejabat
(kamu membosankan)

7) Bukan kerana kamu, tapi aku...
(kamu membosankan)

8) Aku ingin menumpukan perhatian dalam karier
(kamu membosankan)

9) Aku masih ingin sendiri
(kamu membosankan)

10) Kita berkawan saja ya
(kamu sangaaaatttt membosankan)

Wallahua'lam

p/s: sesungguhnya hati manusia itu terlalu sukar diduga, ada yang tulus menyayangi... tapi ada yang hipokrit n penipu. bersyukurla jika anda mendapat kekasih yg ikhlas dan jujur. jangan khianati kejujuran dan kasih sayangnya... berbahagiala kamu... tetapi bila kamu dikhianati. bersyukurla kerana ALLAH menyayangi kamu. DIA tak mahu kamu terus tertipu. dan redhailah setiap kejadian kerana DIA menjanjikan ganjaran kepada hamba-hamba yang redha dan tabah hadapi ujian.

cinta tak datang hanya sekali. yang patah tumbuh, yang hilang berganti...