Followers

Thursday, July 28, 2011

Pilihan Alternatif

Assalamualaikum semua. Semoga dalam limpahan rahmat dan kasih sayang daripada Allah S.W.T hendaknya...

Hari ini, diluar kebiasaan. Aku datang lebih awal dari yang sepatutnya. Biasanya aku sampai di Putarajaya Sentral tepat jam 7.05am. Bas Nadi Putra ke Percint 5 bergerak pada pukul 7.15am dan aku sampai ke opis lebih kurang dalam pukul 7.45-8.00am. Hari ni 7.30am dah sampai.

Kebetulan masa aku tengah dok menunggu bas 601 ni, tetiba aku terpandang satu bas bernombor 903. Tertera di skrin arah tuju bas tersebut; jabatan peguam negara-kem. pengajian tinggi-kem.pelancongan... Kementerian aku tu! Bagaimana boleh ada?

Tak buang masa aku terus naik. Rupanya bas ni laluan khas straight ke 3 jabatan dan kementerian ni. Bas ni takkan masuk ke Percint 2 yang terletaknya segala mala jenis Kementerian dan Jabatan yang mana kalau lalu disitu, confirm akan menghadapi kesesakan. Traffic light satu hal, hal yang kedua banyak kenderaan dan hal yang ketiga setiap 500 meter atau kurang mesti akan ada orang berhenti turun.

Ironisnya kisah aku ni, kalau kita tak mencuba benda yang kita tak tahu, kita takkan tahu hasilnya dan kita juga takkan dapat pengalaman yang mungkin takkan ada pada orang lain. Mula-mula aku cuak jugak. Tapi disebabkan perasaan nak cepat sampai dan mencari alternatif lain untuk cepat sampai aku mencuba juga. Akhirnya aku dapat jimatkan masa hampir 20 minit.

1 comments:

Azzah said...

singgah dari segmen sama