Followers

Sunday, April 18, 2010

How To Train Your Dragon at Shutter Island Without Clash of The Titans


cam best jer title entry aku... tiga movies dalam masa tak sampai 24jam aku layan! amacam, ada terer ka? :-)

sebenarnya aku tak plan pon nak wat camni. tapi sekali dapat lepas kandang, memang aku tak bagi can. malam sabtu semalam around 8.00pm lepas balik keje aku terus cabut g midvalley. pelan asal nak tengok clash of the titans. tapi semua full. hampa. alang2 da sampai, aku layan shutter island dan beli tiket tuk clash of the titans. dan alang kepalang, aku tibai gak how to train you dragon.

antara ketiga-tiga ni aku pilih how to train your dragon. x rugi aku amik 3D. jalan citer dia sempoi, catchy and cam ada sket2 tiru pokemon ngn digimon. jalan citer die simple n mudah nak faham. citer ni bukan hanya sesuai untuk budak2, tapi mak ngn bapak budak pon sesuai. banyak morality ngn pengajaran korang boley cedok dari citer ni.

lepas tu shutter island. seriesly, citer ni memang best giler. tapi disebabkan aku dapat selesaikan 'case' tu dulu sebelum citer tu abih, maka aku letakkannya di no 2. citer ni wat otak aku berputar dan x de can nak berenti berfikir untuk mencari penyelesaian. bagaimana seorang pompuan boleh hilang dari sel kurungan tanpa meninggalkan jejak. siapa sebenarnya andrew dan apa kaitannya ngan marshal teddy, saper budak pompuan yang selalu muncul dalam mimpi dia? korang g la tengok sendiri. kalau aku tak tau citer ni adaptasi dari novel, memang aku puji abih orang hollywood ni buat filem. tapi rupanya filem ni adaptasi dari novel. so, bukan la idea mutlak penerbitnya. sedikit mengecewakan

then, clash of the titans, hurmm... ok la citer ni. dari segi kesan graphic n imej pengkomputeran nampak real walaupun ada sedikit cacat. sebagai contoh, kota agros tu nampak cam lukisan jer. dan watak IO, walaupun da jatuh guling2 kena sepak ngn kala jengking gergasi, pon boleh maintain chantek.... x der luka n x der comot. maybe guna kuasa sihir kot :-)

kepada mereka yang belum menonton; pergila ke panggung yang terdekat dan selamat menonton...

6 comments:

Cahaya Yang Riang Gembira said...

Dah nengok dah tiga2.. ;p

Tapi kan.. 24 jam 3 cite tu syuq.. Dasatnye kamoo.. Hehe..

Nurul Ayu said...

3 movie skali sapu???bestnya...knapa xde cita melayu????

SyuQ said...

tu sket jer cik farhana... blum lg yg dikira keluar panggung, trus masuk panggung lain :-)

sy jarang tfk wayang. sekali dpt, non stop le...

Anonymous said...

Dasar kaki movie seperti aku..huhu

SyuQ said...

AyuE
nak tengok citer melayu ga. tapi masalahnya, citer melayu tayangannya x berapa kerap... susah nak marathon


Ismail
ha ha ha. aku bila tiba masa2 tertentu jer...

afzainizam said...

Salam ziarah salam muhibbah dari
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

uhhhhh dah tengok... but boleh lah layan masa boring... ade citer baru lagi tak...