Followers

Wednesday, April 28, 2010

Kesakitan dan Kesengsaraan Itu Membuatkan Aku Demam

perit... memang perit.
sakit... memang sakit.
namun aku pasrah...
aku akur...
aku redha...

mungkin ini ujian ilahi
setelah segala nikmat diberi, aku tak hargai
kemudian di tarik balik segala nikmat satu persatu...

untuk diuji
adakah aku bersyukur?
adakah aku akan mengeluh?
sesungguhnya kesengsaraan dan kesakitan ini
boleh meranapkan iman dihati...
ohhh

...

...

...

...

...

wei... wei... apa yang korang fikir ni? aku bukan putus cintalah. kesakitan dan kesengsaraan ini disebabkan oleh mata ikan dalam mulut aku. dalam bahasa saintifiknya ialah ulcer. bukan satu, tapi empat tempat. satu kat bibir atas dan bawah, satu lagi kat belakang lidah dan satu lagi kat dalam mulut kat sebelah pipi.

bayangkan kalau yang satu jer pon boleh meleleh air mata menahan sakit, ini kena sekali empat. tak ke haru.

sebelum ni aku ada bercita-cita nak mengurangkan berat badan. badan aku yang dulunya berat dalam 64kg tetiba naik sampai 68kg. seluar semua da x muat. naik pulak kat perut. memboyot macam wanita hamil 3 bulan. aduhhhhh. so nak kurangkanlah pengambilan makanan. itu tak nak makan, ini tak nak makan. itu banyak lemak, ini banyak kalori. sekali kena mata ikan. ambik kau. terus nikmat untuk menikmati makanan ditarik balik ngn Allah S.W.T. makan jer sket, sakit. minum jer sket, sakit. hu hu hu. bukan setakat nak makan. nak bercakap pon susah. sungguh terseksa. lama-lama aku tinggal tulang jer.

tambahan pula aku kena sembelit. nak buang air, mak aikss.... mcm nak terbersalin rasanya. part yang "tut" tu punya la sakit sampai aku nak jalan pon macam baru lepas bersunat. mana tak seksa jiwa raga dibuatnya.

segala kesakitan yang aku hadapi ni wat suhu badan aku naik mendadak. nak melawan kesakitan tu bukan perkara yang mudah. rasa nak tercabut segala urat. bila malam tak dapat tidur. tidur pon tak lena.

takperlah... mungkin ini balasan atas kekhilafan aku yang lepas tanpa aku sedari. mudah-mudahan ada hikmahnya. amin...

4 comments:

Lya Colours said...

okey xpe semua nya dugaan
adik saya pon tertimbul 4 mata ikan
bila makan pedas menangis2
tapi still nak mkn kan
haa rasa kan
haha

F U N F A B U L O S I T Y said...

semuga syuq tabah hadapi semua ini-ada hikmah disebalik semua yg berlaku ituu.
dex harapa dah bertambah baik sekarang ya ;D

sizukaDeboss said...

erk..sakitnye kne ulser..hape lg telan bonjela baru ok kot..heee..kalo nk lg mantop letak garam..memang ngs..

SyuQ said...

tq every one
da ok la ni
:-)