Followers

Tuesday, January 25, 2011

Kembali

Salam semua. Semoga dibawah lindungan yang Maha Esa hendaknya (bagi yang beragama Islam) dan salam sejahtera bagi yang bukan Muslim.

Haish... Lama sungguh rasanya aku tak bersiaran. Sedar tak sedar rupanya dah masuk tahun baru. Rasanya belum terlewat lagi untuk aku mengucapkan Selamat Tahun Baru. Sedar tak sedar juga, sudah masuk tahun kedua aku berblogging. Bagi usia seorang manusia, dua tahun masih terlalu mentah lagi. Baru bertatih untuk belajar berjalan, belajar bertutur dan baru nak tumbuh gigi. Begitu juga aku. Aku masih lagi bertatih-tatih dalam berblogging. Masih lagi mencari momentum yang sesuai untuk selalu bersiaran.

Bagaimana dengan azam tahun lepas kalian? Adakah banyak yang tercapai? Bagi yang belum tercapai, cuba capainya pada tahun ini. Tetapkan matlamat yang baru, visi yang baru dan misi yang baru untuk mencapai azam tahun lepas yang tidak tercapai. Bagi diri aku, tak perlu untuk menunggu tibanya tahun baru, baru kita nak berazam atau memperbaiki azam. Bila-bila masa pun boleh janji matlamat dan iltizam kita ditetapkan.

Tahun lepas banyak yang aku angan-angankan. Ingin menamatkan zaman bujang, menghabiskan pengajian aku serta mendapatkan pekerjaan yang lebih bagus dan selamat. Tapi kita hanya mampu merancang dan Allah yang menentukan. Mungkin strategi yang aku gunakan tidak berkesan dan aku perlu memperbetulkan strategi untuk mencapai apa yang aku azamkan.

Hampir sebulan aku tidak menulis membuatkan aku terfikir untuk menamatkan sahaja riwayat blog ini. Tapi bila dipertimbangkan balik, terasa sayang pula. Dengan blog inilah dulu aku bercerita mencurahkan rasa yang terbuku dihati. Berkongsi pendapat dengan mereka yang sudi membacanya. Ketika itu aku belum lagi pandai menggunakan Facebook. Maka aku batalkan saje niatku ini. Walaupun jarang bersiaran, tapi blog ini masih lagi hidup dan bernyawa.

Terima kasih tidak terhingga kepada mereka yang sudi keluar masuk menjengah blog ni. Meninggalkan jejak walaupun yang berjejak tu hanya sekadar mesin, tapi aku tetap hargai.

0 comments: