Followers

Thursday, September 15, 2011

Miss World 1998. Malaysia Pernah Melakar Sejarah



Assalamualaikum semua... Semoga dalam limpahan rahmat dan kasih sayang daripada Allah S.W.T hendaknya...

Tetiba jer aku nak buka cerita pasal ratu cantik ni. Hehehehe. Aku tahu ramai yang kecewa dengan kegagalan Deborah Henry menempatkan diri dalam kalangan 10 yang terbaik. Banyak respon yang diterima mengatakan Malaysia berpeluang menyandang gelaran tahun ini. Buktinya bila beliau berjaya memenangi tempat ketiga dalam kategori pakaian tradisional. Banyak juga spekulasi yang timbul; antaranya penganjur seperti Donald Trump tidak menyukai Malaysia dan lain-lain lagi. Mungkin juga belum sampai rezeki kita...

Dalam kita sibuk-sibuk berkisar pasal isu ini, korang tahu tak, sebenarnya Lina Teoh pernah mengharumkan nama Malaysia dalam pentas Miss World 1998. Beliau menyandang tempat ketiga yang masa itu telah dimenangi oleh Linor Abargil dari Israel? Munkin ramai yang telah lupa... Maklumlah. Zaman ketika itu teknologi IT masih lagi dicelah gigi.

Tak kira lah Miss Universe ke, Miss World ke, Miss Earth ke..., yang penting apa sumbangan mereka pada negara dan juga dunia. Agak-agaknya apa cerita yer Lina Teoh tu?

0 comments: