Followers

Tuesday, September 20, 2011

Tangan Dihulur, Ringankan Beban


Assalamualaikum semua. Semoga dalam limpahan rahmat dan kasih sayang daripada Allah S.W.T hendaknya...

Seorang hamba Allah memerlukan pertolongan bagi membiayai pembedahan suaminya yang sedang menderita penyakit kerosakan hati. Kos pembiayaan berjumlah RM150,000... Kisah ini aku perolehi menerusi blog Pn.Norhayati Berahim.

Terkesima seketika aku bila disuruh membayangkan bahawa yang sedang menderita itu adalah sebahagian ahli keluargaku. Membayangkan sahaja tidak mampu apatah lagi menghadapinya. Bagaimanakah Pn. Ramlah menghadapinya dengan tabah dan redha?

Pn. Ramlah merupakan rakan sekerja Pn.Kusyi Hirdan. Beliau merupakan sahabat kepada Pn.Norhayati Berahim. Pn.Norhayati Berahim bersama beberapa orang rakan melancarkan Kempen RM10 Seorang bagi mengutip dana membiayai kos pembedahan En.Amir; suami Pn.Ramlah. Cuba anda pejamkan mata dan membayangkan... Kalau setiap seorang menderma RM10 kalau dah 15,000 orang tidakkah sudah mencapai RM150,000? bagi aku tidak mustahil untuk mengumpulkan 15,000 orang kalau kisah ini disebar-sebarkan. Sama-samalah kita membantu apa yang kita terdaya bantu. Tangan dihulur, Ringankan beban...

0 comments: