Followers

Thursday, February 18, 2010

Entry Khas Untuk Kamu

aku yakin. satu hari kamu pasti akan baca entry ni. sebab tu aku wat entry ni untuk kamu. aku tau, kamu memang kecewa sebab aku x dapat hadir memeriahkan hari bahagia kamu. aku sepatutnya berada disisi kamu meraikannya.

tapi kamu tau tak, sebelum itu aku pon berasa kecewa dengan sikap kamu. aku tahu kamu sedang meniti hari-hari bahagia kamu. ketika itu aku memerlukan kamu sebagai sahabat disisi. aku bukan meminta masa 24jam untuk kamu mendengar celotehanku, omelanku, cuma satu minit sahaja sudah cukup.

sampai saat aku ke bangkok pon aku masih menelefon kamu. tapi masih tiada masa untuk kita berbual. aku betul2 kecewa. aku tau aku berperangai kebudak-budakan. sebab itulah diri aku. itulah aku yang kamu kenali sejak enam tahun yang dulu.

aku mohon maaf. sejak itu. aku buang nombor telefon kamu dari handphone aku. dan kelmarin kamu menghubungiku setelah dua bulan berlalu. kamu menyuarakan kekesalan dan kekecewaan dengan sikapku. yang tiba-tiba senyap dan tidak hadir dalam majlis perkahwinanmu. sesungguhnya demi Allah, aku tidak menerima undangan dari kamu. sekadar sms dari kamu meminta alamat aku. lepas tu, kamu pon membisu. aku tahu kamu pon ada perkara yang perlu diselesaikan. tidak salahkan kalau kamu mengingatkan aku tarikh hari bahagia kamu. seperti mana kamu sering mengingatkan aku masa-masa kita menimba ilmu dahulu. aku mohon maaf kalau aku buat kamu kecewa. tapi aku rasa terharu bila kamu berusaha mencariku dengan sehabis daya. kerana kamu pon kehilangan nombor aku disebabkan masalah handphone kamu.

aku kecewa bila kamu mengatakan aku belum mengenalimu walaupun kita sudah mengharungi enam tahun kehidupan suka dan duka. ya mungkin aku belum mengenalimu. sebab itu aku sering mengecewakan kamu. tapi seharusnya ketahuilah oleh kamu. sesungguhnya kamulah teman terbaik yang pernah aku temui. kalau tidak, masakan aku masih menyimpan lagi video pemberian kamu ini walupun enam tahun telah berlalu. video ni merupakan pemberian berharga dari kamu yang tiada tandingannya.

video

akhir kalam, selamat hari lahir yang ke 28. semoga panjang umur dan murah rezeki.

hidup ini tidak seindah yang kita sangkakan. dan tidak harus juga kita bersedih kerana terlalu banyak keindahan didunia ini yang wajar kita kecapi dari ditangisi... <---(nasihat yang selalu kamu titipkan ketelinga aku...)

p/s:entry ini untuk contest weekend @ sheffield

6 comments:

joegrimjow said...

hoho
mantap2
nanti ku buat review
thx ya
;)

SyuQ said...

oarit
tq joe

joegrimjow said...

da buat review
thx ya

http://joegrimjow.blogspot.com/2010/02/selamat-datang-ke-rumah-anak-kacak.html

erkk
better buang wird verification
huhu

Hayatito said...

rasa cam terkena kt diri sendiri..
hurmmm..

btw, video beshh..

SyuQ said...

joe:
tq
Insyaallah akan diperbetulkan.


hayatito
tq
da lebih 6 tahun sy smpan video tu. dr compaq ke acer. video tu still ada. hopefully one day she will reading about this.

persahabatan tidak kenal jantina. yg penting. hati tulus ikhlas dalam menjalinkan ukhwah.

joegrimjow said...

keptusan da diumumkan;)
terima kasih sebab join