Followers

Tuesday, March 15, 2011

Semoga Mereka Selamat

Assalamualaikum semua... Semoga dalam limpahan rahmat dan kasih sayang daripada Allah S.W.T. Bila Jepun dilanda gempa berukuran 8.9 skala ritcher yang mengakibatkan tsunami dibeberapa bahagian lain di Jepun, aku hanya terdiam. Terkejut. Sesungguhnya demi Allah aku tidak teringat langsung siapa-siapa kenalan aku disana...

Disaat aku mula sihat kembali dan otak aku mampu berfikir dengan lebih mendalam, disaat ini baru aku teringatkan kat si khairul dan Kak Hana yang bermaustautin di Jepun. Aku mesej si Khairul tiada balasan... Menenerusi blog Kak Hana, mereka sekeluarga dalam keadaan selamat. Cuma mengalami gegaran kecil.

Ada beberapa kenalan beliau disana yang menagalami keadaan yang mendukacitakan; terputus bekalan elektrik dan sebagainya... Sama-samalah kita berdoa semoga rakyat kita termasuk para pelajar dalam keadaan yang selamat.

Dengan isu kebocoran loji nukleur memungkinkan beberapa kemungkinan yang akan berlaku. Ya Allah... Sedangkan disini pun sudah kecoh dengan penyebaran SMS dan juga meneusi Facebook berkenaan hujan radioaktif, apatah lagi disana! Mudah-mudahan semuanya selamat dan keselamatan itu berkekalan hendaknya...

0 comments: