Followers

Monday, June 8, 2009

.::kadang-kadang aku fikir::.


kadang-kadang aku fikir...
tak layakkah aku mengecapi kebahagian?
apakah dosa aku sehingga aku diuji begini...?
inikah kifarah yang harus aku langsaikan atas dosa-dosa aku yang lalu...?

kadang-kadang aku fikir...
adakah kehadiran aku dalam kehidupan orang-orang yang aku sayangi
sekadar satu medium pengantaraan.
untuk mereka perbaiki diri mereka.
untuk mereka perbaiki hubungan mereka.
untuk mereka muhasabah diri mereka.
aku memasuki kehidupan mereka disaat mereka diselubungi duka...
disaat mereka memerlukan...
bila mereka sudah mengecapi kebahagiaan,
aku merasa kesunyian...

kadang-kadang aku fikir...
kemana sahaja aku pergi,
perkara sebegini senantiasa mengekori aku...
sehingga aku rasa takut.

kadang-kadang aku fikir...
hendak saja aku bawa diri.
tapi kemana?

kadang-kadang aku fikir...
inikah ujian yang harus aku tempuh?
yang aku harus lalui sebelum aku menemui kebahagian yang aku cari...

tapi sesungguhnya ya Allah...
aku terlalu penat
terlalu letih
untuk harunginya
walaupun aku yakin ada hikmah disebaliknya...

2 comments:

Unknown said...

ala,
wanie suka lagu nie,
hurm....

sedey.......

setia kukorbankan..
huk huk huk

SyuQ said...

^^Cik Wanie^^

lagu ini...

penuh ngn kenangan
yang tak mampu diungkap walau dengan sejuta perkataan...