Followers

Sunday, June 21, 2009

Taxi Touts

aku rasa, aku cam da terlambat g opis. walupun ada 15 minit lagi sebelum pukul 9am. try tengok2 teksi. memang banyak teksi tersadai depan KLCC. aku tanya satu teksi, pergi tak IJN. tau tak korang berapa driver tu mintak?... RM10!!!. klu pakai meter, time pac hour+jamm baru RM4. Kurang hajau punya driver. memang cekik darah.

aku terus berambus. lebih baik aku naik bas walaupun lambat. tengah-tengah nak gerak tu aku terperasan satu minah saleh ni tengah bertengkar ngn driver teksi... salah satu ayat yang aku tertangkap dek halwa telinga aku yang keluar dari mulut minah saleh ni lebih kurang begini "Dont liar me ok... You Cheating. I can walk"... terus minah saleh tu blah n jalan kaki. tak tau pegi mana. dan dan tu plak driver teksi tu buat muka toya dia. sah! minah saleh tu senasib ngn aku.

aku sebagai rakyat Malaysia, berasa malu sangat dengan tindakan sesetengah driver teksi ni. menjatuhkan maruah Negara saje. apa diorang ingat dengan cara menipu begini, dorang boleh kaya ke...? tak terfikir ke diorang ni, rezeki tu halal ke idak (bagi driver teksi beragama islam). bukan dorang saja yang menikmati hasil rezeki itu. sudah pasti anak bini dorang kat umah pon berkongsi sama dengan rezeki yang di cari dengan cara menipu tu. tak pikir ke diorang???

2 comments:

Anonymous said...

T - Tahutak
E - Engkau?
K - Kerja
S - Siang Malam
I - Ikat Perut Lagi !!!

Tu lah selalu yang mereka ucapkan selalu...... fikir2 kan, renung2 kan........

PeteraKatakKongKong masih hyper tension.........

Asu said...

Hehe..Aku boleh nampak sinar bahagia..hehe