Followers

Wednesday, February 10, 2010

Linda Onn, Fahrin Ahmad dan SyuQ


di ruangan kolum hiburan berita harian semalam undian linda onn kononnya meningkat naik untuk anugerah bintang popular berita harian 2009 disebabkan peminat beliau mengundi kerana rasa simpati terhadap beliau berhubung kes beliau hendak disaman oleh fahrin ahmad. muah ha ha...

tergelak aku membacanya... betul2 ayat propa. bagi peminat fanatik fara fauzana, automatik terus g beli surat khabar dan pangkah fara fauzana. secara tak langsung surat khabar berita harian melebihi permintaan.

berita-berita dan taktik-taktik seperti ini, da boley dihidu peminat. peminat sekarang walaupun hanya menorah getah tapi mereka boleh berfikir dan menaakul.

kisah linda onn ngn fahrin semakin hangat bila linda onn mengeluarkan kenyataan dan fahrin ahmad bertindak membela diri. aku bukan nak mengulas pasal kisah diorang. cuma aku kurang suka dengan sikap linda onn yang mengeluarkan kenyataan pasal fahrin ahmad sedangkan beliau dengan fahrin dah putus. bagi pendapat aku apa yang da berlaku, biarlah berlalu.

apa kaitannya mereka dengan aku? he he he. kisah dorang ni mengimbau balik kenangan percintaan aku yang lepas2 yang x menjadi. saper yang x perit putus cinta beb! tu suma pengajaran. kita x boleh menyalahkan partner kita 100%. mungkin kita juga ada silapnya.

aku teringat 1st time break off, aku memang jadi orang sasau sket. asyik blame diri sendiri. setiap saat setiap waktu asyik terkenangkan dirinya. makan tak lalu. sehingga akhirnya berat aku ketika itu 68kg susut jadi 62kg. tu baru first time.

second time... aku jadi macam orang giler talak. seriesly, this is a part of horroble time in my life. aku ketika itu umpa seekor burung yang kehilangan dua belah pasang sayap ditinggal ditengah jalan seumpama dibiarkan untuk dilanggar kenderaan. sedih, perit, sakit hati sehingga dendam menguasai diri.

masa tu hidup aku serba tak kena. Allah sajer yang mengetahui. saban hari aku bersedih. hidup aku ketika ini memang memeritkan sehingga mengalirkan air mata. aku pernah menangis tersedu-sedu kat dalam bilik arkib sampai kena catched ngn officemates. menangis kat dalam surau BERNAMA...

tapi rupanya setiap yang berlaku itu ada hikmahnya... peristiwa tu menjadikan aku seorang yang tabah dan kuat. tipu kalau aku tak pernah memburukkan dirinya. mula-mula memang yer. aku bercerita untuk meredakan perasaan. bercerita pada orang yang rapat ngn aku sajer. tapi selepas tu, aku mula belajar menerima kenyataan.

aku bukanlah manusia yang sempurna. aku pon membuat kesilapan. memang mula-mula kita rasa down. suma nak cerita. kisah dalam kain, yang buruk2 suma terkeluar. blajarlah menerima hakikat. Insyaallah... kita mampu menghadapinya dengan tenang.

aku tidak ada sesiapa ketika itu kerana kisah percintaan aku terlalu complicated... aku hanya mampu pasrah pada Allah. tempat aku sentiasa mengadu selepas solat.

untuk linda onn, blajarlah menerima hakikat. yang sudah tu, sudahlah. x yah lagi keruhkan keadaan. benda da berlalu, biarkan berlalu. Insyaallah, mesti ada hikmahnya dimasa hadapan

3 comments:

Sky b4 Pinky said...

hukhuk..sedey r..bukan citer linda onn..tpi citer pnulis blog nie..hehe. itulah lumrah.. bila dah tarappapa..baru nak gtau..jaja lah sgala kburukan X-partner..

ape pown..yg sudah tu sudah lah..

wallaahh..

SyuQ said...

btl2...
yg sudah tu sudah
tp kita ni ttp manusia biasa
x lps dr kesilapan
mmg akan bercerita
bkn memburukan
tp sebenarnya meminta pandangan

apa pon tepuk dada
tanya selera
apa tujuan kita bercerita
meraih simpati?
memburukan x?
yg sebenarnya sekadar bercerita berkongsi rasa
meminta pendapat dgn org yg terapat

DzuLagiL said...

salam 'alaik...
erm...
teruskn usaha
well, pnglmn mengajar erti kehidupan...
moga2 ang dipermudahkan..