Followers

Friday, February 12, 2010

Yang Terbaik


selalu kita rasa kita da buat yang terbaik. kita da lakukan yang terbaik. tak kira dalam alam pekerjaan, persahabatan dan percintaan. macam mana kita tau yang kita da wat yang terbaik? apa penanda aras untuk diri kita yang mengatakan kita da melakukan yang terbaik?

bagi aku, orang disekeliling kita yang menilai diri kita. for better or worst. memang kita rasa kita da wat yang terbaik. tapi benar ke?

aku sendiri kadang2 tak merasakan aku dah wat yang terbaik. tapi aku CUBA berikan yang terbaik. dan orang sekeliling aku yang menilainya.

teringat masa mula2 dulu aku mencari kerja. ketika aku diinterview, interviewer tu bertanya adakah aku jenis yang hardworking. jawapan yang aku berikan agak mudah. bukan aku yang menilai samaada aku rajin atau tidak. tapi orang disekeliling aku. dan interviewer tu bagi tau aku. dia ada call akunye referee. tanya pasal aku n then the referee tu mentioned memang aku ni rajin. muah ha ha. tergelak aku time tu jugak n then aku bagi tau interviewer tu, kalau itu jawapan yang referee aku tu bagi, begitu lah diri aku di kaca mata referee tu. sebab dia yang menilai aku bukan diri aku.

hasilnya... aku dapat kerja tu. tapi bukan rezeki aku untuk membina kerjaya disitu.

2 comments:

AuraFIza said...

Tapi, saya blum lagi buat yg terbaik dlm hdup saya ni..

haihh..

SyuQ said...

kadang-kadang kita rasa kita x pernah wat yg terbaik. tapi itulah perkara yang terbaik yang kita pernah buat. cuma kita tak sedar. :-)