Followers

Wednesday, March 3, 2010

Hukuman Bagi Jenayah Rogol


apa agaknya hukuman yang setimpal bagi jenayah rogol? skg ni hukuman sebat dan penjara macam da tak mempan. dan tak beri kesedaran pada orang ramai. ada yang lepas kena sebat, masuk penjara n da lepas kuar still wat gak lagi.

agaknya apa hukuman yang wajar? aku terpikir bagi mereka yang sabit kesalahan merogol dikenakan hukuman diliwat ngn batang kayu selama 15 minit. baru dorang ni rasa betapa sakitnya kena rogol. hukuman ni kena dibuat dihadapan orang ramai tanpa mendedahkan identiti pesalah.

sekurangnya hukuman sebegini mampu menakutkan mereka yang terfikir nak merogol. dan bagi penjenayah yang sabit kesalahannya, mungkin taubat nasuha terus. sebab setiap kali terfikir nak melakukan perbuatan tersebut, sudah pasti teringat betapa sakitnya kena liwat secara paksa.

itu adalah pandangan kasar aku. apa plak kata korang?

4 comments:

Atan Athen said...

kasi potong anu die je....baru die taw...hahahaha

SyuQ said...

kesian plak krg dorang x beranu.
ha ha ha

Ena Qalinsya said...

ganeh tol...5 lawan 1...hancur la huhuhuhu

SyuQ said...

kak ena:
mmg ganeh. sbb tu kucing tu sekali beranak kuar 4 ke 5 ekor.he he he