Followers

Thursday, March 18, 2010

My Time is Not Enough


semenjak dua menjak ni aku rasa tempoh 24jam yang dipinjam Allah kepadaku macam tak mencukupi untuk melalui kehidupan aku yang semakin hari semakin mencabar aku rasakan. adakah aku tamak? adakah aku haloba?

lagi-lagi bila kene keje shift petang. sampai umah da malam. buat tu buat ni sedar2 da tengah malam. ada lagi benda yang tak settle lagi. tapi mata da nak tido. dah tidor, sedar2 da terlajak. ye la masuk petang. da tertangguh lagi kerja.

adakah time management aku yang tidak betul? perlu ke aku wat timing dan jadual waktu seperti zaman kanak ribena dulu? dan dilekatkan didinding.

kadang-kadang aku pelik, orang lain cukup pula masanya. adakah kerana mereka kurang bebanan dan tanggungjawab yang digalas maka mereka punya masa yang lebih? adakah mereka juga seperti aku tetapi berpura-pura gembira dan bahagia?

bukan aku tidak mensyukuri nikmat Allah yang diberikan pada aku. dan bukannya aku tamak meminta yang lebih. cuma aku perlu sedikit ruang untuk aku bernafas dengan lebih sempurna, gembira dan bahagia. itu aje

6 comments:

Izwan Komari said...

oleh itu...kite jgn bazir masa...hehehe

SyuQ said...

sebab tu: masa itu emas
:-)

Syahida said...

work smart, don't work hard. confirm masa cukup. Allah bagi 24 jam sehari kepada manusia, maksudnya memang cukup 24 jam sehari tu. Ahaks ^+^. (ni sebenarnya lebih kepada peringatan untuk diri saya sendiri)

SyuQ said...

betul3x
alhamdulillah la ni da ok sket demi sket. 24jam tu sebenornya berlebih kalau kita pandai menguruskan masa

Khaizarien said...

mase tu cukup je... dat's y kene bahagikan betul2 ;)

Khaizarien @ atie Blog

SyuQ said...

atie:
setuju. time mgmgt kena btul. Alhamdulillah. da ok sket. da boleh selaraskan balik semuanya