Followers

Tuesday, July 20, 2010

Berita

Salam semua... Salam petang Selasa yang remang-remang senja diringi hujan gerimis. Aku masih lagi di opis menghabiskan sisa-sisa shift aku sehingga ke pukul 8pm...

Tengah hari tadi aku menerima khabar berita yang sudah aku sedia maklum melalui firasat aku, yang tidak seberapa. Tak mengapalah. Rezeki masing-masing. Mungkin rezeki aku takat ini sahaja tetapi aku bersyukur sekurang-kurangya aku masih lagi diberi nafas untuk menjadi khalifah dimuka bumiNya.

Kalau mereka ingat aku akan meroyan, terpekik terlolong, terjerit-jerit memaki hamun dan berdrama merayu berserta air mata bagai, sememangnya mereka salah orang. Bagi aku ini lumrah kehidupan. Aku sudah mencuba yang terbaik dan takat ini sahajalah yang mampu aku lakukan. Terpulang pada mereka untuk menilai dan menerimanya. Jikalau penerimaan mereka sebegini, aku terima. Kalau mereka sengaja membuat aku sebegini, Allah maha berkuasa... Membuat orang lain teraniya, kau akan dapat balasannya. Sekarang ini, Allah bayar debit... Cash... No kredit anymore.

Aku pun tak berapa betah lagi disini, beban yang selama ini berada dipundakku, terasa terlepas dan berasa ringan sedikit. Cuma mungkin terlalu awal dari jangkaan aku. Sekurang-kurangnya aku tak terikat lagi. Lepas bebas...

Tapi seperti kebiasan perangai aku, kalau orang palitkan tahi kat aku, aku akan balas balik. Tunggu dan lihat apa yang mampu aku lakukan ;-)

5 comments:

Fardahila Binti Omar said...

ngape tu syuq? lain je bunyinye...

Fardahila Binti Omar said...
This comment has been removed by the author.
atty's said...

apa pun terjadi harap syuq tenang menghadapinya ..

Sky Before Pinky said...

fiza sokong tu.. erm..nanti tak de semangat ag lah..huhu.. sedey lah.. tapi fiza pown trkejut gak... :(

SyuQ said...

tq... everyone