Followers

Saturday, August 7, 2010

Al-Kisah... Perfume


Salam semua... Semoga sihat sentiasa dibawah lindungan yang Maha Esa. Beberapa hari lagi kita akan menginjaki ke ambang Ramadhan... Dah habis ke puasa ganti korang? He he he. Hari ini aku terasa amat bosan sekali. Maka aku plan nak keluar berjimba-jimba dengan adikku tersayang di Shah Alam. Sekadar mencari barangan rumah yang telah kehabisan.

Cari punya cari, maka tercarilah aku perfume. Memang niat dihati mahu membeli sebab perfume aku memang dah habis. Kat otak dah disetkan, aku nak beli CK Eternity Aqua. Aku pernah test baunya dan menepati citarasa aku; floral, natural dan amazing. Aku tak suka bau yang terlalu manly dan masculine. Jadi perfume pilihan aku agak limited. Kebiasaannya Armani, CK dan Issey Miyake yang jadi pilihan aku. Tapi kali ini sesuatu berubah...

Adik aku menyuruh aku mencuba Davidoff Hot Water. Davidoff, Dunhill dan Polo bukanlah jenama yang menjadi pilihan aku. Memang aku takkan mencuba untuk mencium baunya sebab memang bukan taste aku. Tapi tetiba petang tadi sesuatu berlaku. Dan aku mencium bau Davidoff Hot water buat pertama kali. Baunya.... Ya Allah, terus menangkap ke kepala otak aku. Perit.

Bau dia cukup berbeza dari mana2 perfume yang pernah aku miliki... Lebih 'jantan' dari selalu. Adik aku memberi tanggapan yang berbeza berhubung dengan perfume ini. Segala aspek yang diberitahu adalah dari sudut sifat kewatinaan beliau. Selama ini aku membeli hanya berdasarkan perspektif dan keinginan aku. Dan apa yang aku selesa pakai.

Akhirnya aku pulang dengan sebotol Davidoff Hot Water. Secara jujur aku tidak berapa menyukai baunya walaupun sedap dihidu. Akan tetapi selepas aku mencuba menyemburnya ketangan dan dibiarkan selama beberapa jam bau yang terhasil cukup mengghairahkan... ha ha ha. sekarang baru aku faham, apa yang adik aku cuba sampaikan.

Davidoff Hot Water, berbeza dengan perfume yang lain. Semburan diatas kertas dan dikulit menghasilkan bau yang berbeza. Bau yang terhasil dari semburan keatas kulit menghasilkan aroma sensual, dramatik dan passion. Selama ini perfume yang aku beli menghasilkan bau yang lebih kurang serupa sama ada diatas kerta mahupun dikulit.

Belum pernah aku bertahan dengan satu perfume. Paling lama yang pernah aku pakai, City Glam by Armani. Secara tak langusung, aku mula menyukai Davidoff Hot Water. Baunya tahan lama, semakin lama semakin bertukar baunya menjadi lebih manis dan mengghairahkan... (ha ha ha. poyo...)

5 comments:

sizukaDeboss said...

haha mcm macho je perfume tu.harga macho tak?:P

Rani Rashid said...

nanti aku nk gi survey bau dia..hari tu...aku bru je beli elizabeth arden 5th avenue style..bile dh sembur,..alamak keras la plak..sembur kt pulse..ok je

NORHAYATI BERAHIM said...

hari itu akak pergi langkawi akak beli davidoff cool water for women, dah lama tak beli davidoff kerana ada lagi minyak wangi yang lebih menawan. tetapi nostalgia lama..jadi belilah, rasa dah mahal melantun2 he he

kakyang .. said...

ayoyo ..

nanti ada pulak awekss pinjam tepon shuq buat2 cari tepon dia yg ilang (cam dlm iklan tu ..)

hahaha ..

hanny said...

hehehe... mekasih sbb suka perfume tu bro.. :) takut gak salah pilih.. maklum la, mu kan 'antu perfume' kit.. hehehehe