Followers

Thursday, August 19, 2010

Ramadhan Kali Ini

Salam Semua... Semoga anda semua sihat hendaknya dibawah lindungan Yang Maha Esa... Bersiaran kita kembali... :-)

Semenjak dua menjak ni, aku sudah rajin semula mengupdate blog. Sebenarnya banyak cerita menarik yang boleh dikongsikan bersama serta diambil iktibar pengajarannya dibulan yang mulia ini. Mungkin ketika itu mood aku pun kurang stabil maka terasa malas mahu menceritakan segala peristiwa yang berlaku disekitar aku.

Ramadhan kali ini aku terasa benar bezanya. Seminggu aku bermaustautin kembali bersama kedua orang tuaku, kemudian kembali semula ke Kuala Lumpur, serba sedikit aku menjadi rajin semula. Contohnya kalau aku di Vista; sepertti kebiasaan aku selepas makan, bekas makanan aku akan tinggal macam tu sahaja, nanti nak makan baru aku basuh kembali. Bilik bersepah...

Kali ini lain benar. Bukan aku mahu memuji diri. Walaupun terasa malas, aku masih lagi mencuci pinggan, cawan, sudu dan garfu yang digunakan selepas makan untuk berbuka dan bersahur. Malahan aku sempat lagi mencuci muka dan membersihkan diri. Aku juga mampu menunggu solat Subuh dahulu sebelum aku melelapkan mata kembali. Kalau aku yang dulu; pergh... :-) Selepas sahur, paling best kalau dapat tidur semula. Jenuh kena leter dengan Emak aku kalau balik kampung dulu.

Bilik pula, kalau boleh setiap masa sekarang ni mahu kemas dan cantik. Terasa tenang dan damai. Segala jenis sampah sarap, aku kemas dan buang. Baju yang kotor, tak perlu tunggu seminggu aku dah cuci kesemuanya. Kiranya Ramadhan kali ini aku terlebih rajin dari kebiasaan. Cuma kali ini aku kerap berjaga malam berbanding siang... Anda pula bagaimana?

0 comments: