Followers

Thursday, February 3, 2011

Breaking Dawn

Ihsan Kiah google

Assalamualaikum, salam semua. Semoga dalam limpahan dan rahmat daripada Allah S.W.T. Akhirnya naskah Bahasa Melayu siri Twilight Saga yang terakhir ke tanganku jua. Inilah yang aku tunggu-tunggu selama ini. Walaupun dah khatam pembacaanku dalam versi Inggeris, tapi aku masih rasa tidak berpuas hati kalau tak dapat dalam versi Bahasa Melayu. Terasa macam ada kekurangan.

Lagi satu, aku bukannya arif sangat Bahasa Inggeris ni. Terkebil-kebil juga nak faham. Apalah susah sangat dorang letak Breaking Dawn. Letak Sunset je kan senang. Huhuhu

Naskah ini bila dialih bahasa ke Bahasa Melayu menggunakan tajuk Fajar. Teruja juga aku bila mula-mula tahu naskah Bahasa Melayu ini sampai ke MPH. Dengan tak de cash money ketika itu, dengan muka tak tahu malu, hendak tak hendak aku terpaksa meminjam duit dulu daripada adik aku. Minta dia tolong bayarkan dan aku bergegas cari ATM machine nak keluar duit bayar hutang.

Aku tak tahulah aku nak kategorikan membazir ataupun tidak. Tapi dari segi logik akal, apa kejadahnya yang aku nak beli juga versi Bahasa Melayu ni. Memanglah aku kemaruk dengan cerita-cerita macam ni. Tapi bukanlah sampai ke tahap taksub. Tapi bila difikirkan balik, Apalah sangat nilainya RM46.90 untuk sebuah buku. Yang selama ni aku membazir beli perfumes sampai beratus-ratus RM dan bila tiba hujung tahun, sedekahkan kat orang... Buku boleh juga disimpan dan untuk dikenang oleh anak cucu (sebenornya, nak menyedapkan hati sendiri jer. Hahaha)

Aku cubalah google, cari manalah tahu kalau-kalau ada trailer breaking dawn. Tapi sayang, tak de dan dengat ceritanya, siri terakhir filem Twilight ni, dipecahkan kepada dua bahagian. Serupa macam filem Harry Potter and Deathly Hallows. Sama-samalah kita tunggu.

2 comments:

CeritaSekupang said...

aku layan movie dia sja..tak pernah lagi baca novel sebab tebal..hee...

SyuQ said...

aku baca yg melayu jer. yg last tu br baca yg inggeris sbb tak sabar nak tau ending dia...