Followers

Tuesday, February 8, 2011

Jom... Layan


maaf ku tak pernah berterus terang
bukan ku tak mempercayaimu
namun sebelum ku berganti rupa
ingin aku menemuimu

ku kan bermandi cahaya bulan
yang cemerlang dimalam yang cerah
telah lama ku rasakan
ingin menolong yang lemah

tiba-tiba keajaiban terjadi
kekuatan muncul didiri
untuk melawan semua kejahatan
kekuatan harus digunakan
untuk menegak segala kebenaran
ini keajaiban alam
aku mempercayainya
ini keajaiban alam

kalau kat komik; "silvermoon crystal power. Make up!"
kalau kat siri anime alih bahasa; "kekuatan kristal bulan, datanglaahhhh!

Begitulah hebatnya pengaruh Sailormoon disekitar awal 90an. Assalamualaikum... Semoga kalian dibawah perlindungan dan rahmat daripada Allah S.W.T.

Jangan tak tahu, jantan macho macam aku ni pun peminat Sailormoon. Komik, siri kartun dan drama reallife Sailormoon (yang macam power rangers, maskman, flashman) menjadi salah satu koleksi peribadi aku. Tapi tidaklah sampai terlalu taksub sehingga segala barang yang ada cop Sailormoon pun aku ada. Cuma cerita, anime dan komiknya sahaja. Taklah sampai aku sanggup pakai cosplay Sailormoon. Hahaha

Tapi bukannya pelik sangat kalau lelaki pun meminati rancangan kartun wanita. Serupa juga macam perempuan yang suka tengok bola, merempit dan sebagainya. Jadi layanlah youtube kat atas...

Cerita ni berbangkit semula bila kawan aku kat Facebook upload video kat atas tu, terus aku teringat lirik melayunya. Hahaha. Siap hafal lagi tu. Memang kipas susah mati Sailormoon lah. Hahaha.

4 comments:

Anonymous said...

tu pasal kita adew jatidiri sekarang... kita dulu hero2 macam dragon ball, gaban. masked rider, dash yankuro even jem or sailormoon semua mendidik kita untuk jd manusia.. katun2 sekarang..? haram.. semua takde motif n sgt rosak.. cuba tgk kartun jepun dulu yg dialih bahasa.. camne skripnya...

SyuQ said...

betul tu. tapi bknlah semua kartun skrg ni tidak bermatlamat dan rosak. ada gak yg elok ditonton bersama keluarga. mcm shin chan, wonderpets, catdogs. cuma kana-kanak sekarang lg suka bermain playstation, online game, cuba suruh meraka nyanyi lagu doraemon confirm ada yg x igt. cuba suruh mereka hafal watak game taken, resident evil, mesti dorng igt... itu sekadar pendapat aku jer ;-)

Kak Mahh said...

Cerita kartun ada pengajarannya.

Azghen said...

huh! 1st time saya dengar lagu neh. tak sempat saya nak melayan sailormoon sblom neh. hihihi:)