Followers

Tuesday, February 1, 2011

Fasha Sandha Tenang Banjir Di Mesir

Hahaha. Tajuk boleh blah. Sampai aku terlupa nak bagi salam. Salam semua. Semoga dalam limpahan rahmat daripada Allah S.W.T.

Baru-baru ni kisah keretakan hubungan Fasha Sandha dengan Jejai yang kononnya didalangi orang ketiga mengatasi berita Pilihan Raya Kecil di DUN Tenang. Malahan Berita pergolakan di Mesir pun tidak dapat liputan yang meluas seperti banjir yang baru berlaku di Australia. Malahan Johor dilanda banjir yang berkemungkinan terjadi seperti disekitar tahun 2006 kurang sambutan.


Dengan keadaan hujan yang tidak menandakan akan berhenti dalam masa yang terdekat, menguatkan lagi andaian sesuatu yang buruk bakal berlaku. Kata-kata orang tua zaman dulukala, kalau 3 hari hujan tanpa henti, berkemungkinan ada orang besar-besar yang bakal meninggal dunia. Kalau hujan melanda tanpa henti selama 7 hari, berkemungkinan musibah yang tidak baik bakal terjadi... Wallahua'lam bissawab... Hanya Allah yang Maha Mengetahui yang tersirat disebalik yang tersurat.

Mula-mula perkhabaran yang diterima dari Mesir amat menggusarkan. Line Internet, telefon dan segala jenis bekalan terputus. Sehingga seorang pelajar Malaysia disana menghubungi bilik berita TV3 bagi memohon bantuan.

Sama-samalah kita berdoa, mudah-mudahan negara kita aman dan selamat dan para pelajar kita di Mesir pun dalam keadaan yang selamat dan tenteram juga.

1 comments:

A.I said...

apela nasib dorang.
kwn blog aku pon dah tak hupdate lama gilaa. hmmm.
risauu.