Followers

Saturday, February 5, 2011

Durian, Lazatnya Tapi...

Ihsan Untie Google

Assalamualaikum... Semoga semua pembaca Corat Coret dalam limpahan rahmat daripada Allah S.W.T.

Korang suka durian tak? Ada yang suka dan ada yang tak suka. Aku memang suka durian. Suka bukan tahap biasa-biasa. Tapi dah suka sampai tahap hantu raya. Hahaha

Baru-baru ini sebelum pulang bercuti sempena Tahun Baru Cina, Sampai sahaja dirumah aku dihadang dengan 3 biji durian. Ayah aku membelinya di Kerling, Kuala Kubu Bharu ketika beliau mempunyai urusan disana. Durian di kawasan-kawasan sana merupakan durian asli bukit. Rasanya lazat dan isinya tebal. Tiga biji tu, hampir 3/4 aku yang makan seorang. Kira tahap hantu raya la kan. Hahaha.

Rupanya, ada sesuatu yang aku tak tahu. Sistem biologi tubuh badan aku sudah tidak mampu lagi menerima dos durian yang berlebihan sejajar dengan penambahan usia aku. Huhuhu. Hasil pemakanan durian yang melampau tu mengakibatkan aku mengalami kekembungan perut. Sampai aku sukar untuk membuang air besar. Bukan sembelit. Tapi disebabkan angin yang terhasil dari durian yang aku makan menyebabkan aku kehilangan deria rasa untuk membuang air besar.

Itu pun aku tak serik. Sampai ke kampung, Pak Lang aku yang mempunyai dusun sendiri memberi aku sebiji durian bila beliau mengetahui aku sudah pulang. Tak cukup lagi, aku diberi 4 biji durian lagi pada keesokan harinya. Seperti kebiasaan hampir kesemuanya aku yang habiskan. Hasilnya, perut aku mengalami kekembungan yang berterusan.

4 comments:

encik azuwan said...

ok la still boleh mangan durian tu.raja buah tu.haha.tp durian segamat lagi terbaek!!.

SyuQ said...

durian segamat pun sedap. hehehe

Anna said...

Itulah dia kalau makan tak hengat dunia Syuq...lupa diri noks!..ahkak x minat durian...salu makan seulas udah cukup...TAPI kalau tempoyak..usah cerita...salu org kata yg elok ko x mau makan..yg dah busuk baru ko suka...tak apa lah kan..tekak masing2....apa dorang kesah?..dorang x tau kalau dapat makan...patin masak tempoyak mmg bergegar dunia....huhu

Cik Wanie said...

saya baru lps mkn doyan ptg td,
puas cariklah,
dah lah tue mahal plak tue,
tapi x pelah,
hilangkan rasa "teringin" kan,
hihihihi