Followers

Sunday, February 6, 2011

Puteri Gunung Ledang

Ihsan Google

Assalamualaikum semua. Semoga dalam limpahan rahmat daripada Allah S.W.T. Macam mana cuti korang? Indah ke, biasa-biasa ke ataupun indah khabar dari rupa? hehehe

Kala ini aku sedang menonton Puteri Gunung Ledang. Entah kali ke berapa aku menontonnya, memang tiada jemu. Walaupun pelbagai spekulasi yang melanda, tapi cerita ini ada tarikannya yang sendiri.

Cerita ini jua mengingatkan aku kat seseorang. Pertama kali cerita ini released di pawagam, pertama kali jua aku keluar menonton wayang dengan dia :-) Aku masih lagi ingat tarikh tayangan perdana cerita ini; 31 Ogos 2005. Masakan aku boleh lupa. Pagi-pagi buta kami sudah keluar meronggeng ke Mid Valley takut tiket habis.


"...kaki terpasak dibumi, jasad tidak setanding mimpi"
"...adinda bersumpah, jikalau kekanda tidak kemari, adinda akan menyusul kekanda. menghirup udara yang sama. menginjak pada tanah yang sama"

"...patah sayap rajawali, bertongkat jua kanda kemari..."


Itulah antara bait bual dalam cerita ini. Sungguh puitis bagi aku.

0 comments: