Followers

Monday, October 3, 2011

Al-kisah, Puasa Yang Yuk...

Assalamualaikum semua... Bersiaran lagi. Hehehe. Semoga dalam limpahan rahmat dan kasih sayang daripada Allah S.W.T

Bak kata kawan aku kan, sejak duduk sebelah Abg Ben ni, bukan main lagi aku rancak berblogging. Ahaks... Dapat Inspirasi katanyala kan... Hehehe. Oh ye. Aku satu office ngn Abg Ben yang korang sayang tu. Duduk sebelah lagi. Hari-hari duk menatap lenganya yang bermuscle tu kan.... Auewwww. Hahahaha (Apa aku repekkan ni)

Sebenarnya aku berpuasa hari ini. Sajer berpuasa sunat. Tapi kononya nak berdiet. (ye kengkawan. berat aku dah bertambah 5 kilos lepas raya ni. Mana ke tidaknya. Lepas raya jemputan Office Terbuka memanjang diadakan. Seminggu sebelum habis bulan Syawal tu, direct seminggu penuh ngan Office Terbuka sesajer). Makanya aku sahur dengan dua keping roti dan segelas susu jer. Lepas sahur aku terus merempit pergi kerja.

Mula-mula rasa ok. Tapi bila perut dah mula masuk angin, aku mula sendawa. Kalau biasa tak per. Ni dah bercampur dengan bau asid perut. Masyallah... Aku boleh tahankan lagi. tapi bila dah sampai angin tu keluar ikut lubang belakang, aku dah tak tahan. Manakan tidak! Sikit-sikit kentut. Sikit-sikit kentut. Tak ke haru. Itu pun aku masih bertahan lagi.

Nasib hari ni kerja tak banyak mana. Office ni pun masih lagi dalam proses renovation, maka ramai pula kawan-kawan yang buat minit satu terlibat. Makanya mereka tu tak dapat melaksanakan kerja masing-masing. Kalau mereka tak siapkan minit satu, macam mana nak siapkan minit dua....

Disebabkan kerja tak banyak, maka aku ambil keputusan melelapkan mata sekejap. Manalah tau, tup tup tersedar dah pukul 2 ker kan. jadi terasa sangatlah masa tu berlalu dengan cepatnya. Tengah lena dibawa mimpi indah, tiba-tiba aku dikejutkan dengan bunyi deringan telefon dari meja sebelah. Punah mimpi indahku...

Perut terasa sangat beranginnya. Sampai berbunyi. Dan aku sendiri pun dah hilang kawalan untuk berfikir secara waras. Hendak tak hendak aku terpaksa batalkan la juga. Walaupun sedih, aku terpkasa... Takperlah mungkin ada lagi rezekinya dilain kali... Ironisnya, kalau perut dah jenis pagi, petang, siang, malam makan nasi, kene melahap nasi la gak... Tak payah nak berangan jadi Mat Salleh atau Mat Iran

0 comments: