Followers

Monday, October 10, 2011

Bau Badan

Assalamualaikum semua. Semoga dalam limpahan rahmat dan kasih sayang daripada Allah S.W.T hendaknya.

Kalian semua pernah bertanya tak kat kawan-kawan, bau badan korang macam mana? Wangi? Neautral? Tengik?

Sebenarnya aku dalam perjalanan pulang kerumah. Seperti biasa naik bas dari Putrajaya merempit ke Kuala Lumpur. Sampai di Persint 9, bas ni berhenti dan mengambil penumpang. Yang naik orang Bangla. I'm not racist! Tapi kalau dah namanya mereka, korang sendiri dapat agak macam mana bau badan dorangkan?

Aku bukanlah nak cakap bau badan aku ni wangi macam bau kasturi. Tapi as long as kita kena jaga jangan sampai orang tercium.

Aku menulis ni sebab aku pernah tercium bangla yang wangi. Kalau ada yang berbau wangi, mustahillah mereka tak reti menjaga kebersihan. Boleh diterima akal kalau mereka ni bekerja ditapak pembinaan. Makanya bau badan diorang berbau bila petang. Tapi cuba korang cer fikir sikit. Tak kan pepagi buta pun dorang berbau sepesen yang sama. Melainkan dorang tak mandi pagi. Tak ke pelik tu.

Aku rasa aku teringin menegur diorang ni. Tak ke diorang sendiri tak perasan bau badan diorang sendiri atau bertanya dengan sesama diorang? Pelik sungguh...
Published with Blogger-droid v1.7.4

2 comments:

anamizu said...

ha betoi3!
kenape tah
kalo BANGLA
mesti bau gile
la bdn drg..
heshh pelik~



luv,
cik ana

Anna said...

Bukan bangla jer key...org mesia pun kalau jenis tak reti bahsa bau ngalahkan bangla..ni pengalaman sendiri..org yg paling hampir dgn kuarga..bila tumpang dalam keta..nak termuntah..nak terfengsan..yg pelik org tu wat rilek jer..dia sendiri wat bodo yg bau dia tu mencemarkan ..haaish