Followers

Thursday, October 6, 2011

Tewas Akhirnya...

Assalamualaikum semua... Semoga dalam limpahan rahmat dan kasih sayang daripada Allah S.W.T hendaknya.

Akhirnya aku akur dengan tuntutan alami diri aku. Sehebat mana jua manusia itu bertahan akhirnya dia tewas juga. Aku yakin 100% aku mampu bertahan pada mulanya. Tapi rupanya tidak...

Hampir 2 bulan lebih aku berulang alik Kuala Lumpur-Putrajaya, bangun seawal 5 pagi dan keluar rumah sekitar 6.50 pagi, mengejar bas balik ke Kuala Lumpur sekitar 5.30 petang dan cuba sampai kerumah sebelum Maghrib sangat meletihkan.

Dalam seminggu tu mesti ada sehari aku akn terlajak tidur kerana keletihan yang teramat sangat. Aku terfikir, dulu masa zaman sekolah, aku boleh pula bangun seawal 5.00 pagi selama 6 tahun tak pernah missed. Bayangkan... Maka aku jangkakan aku mampu juga lakukan kali ni. tapi rupanya tidak. Mungkin satu; faktor usia. Kedua faktor masa. Yelah, dulu sekolah sampai pukul 2.00 petang jer. Ini sampai 5.00 petang. Sampai rumah pula dah nak masuk Maghrib. Buat itu ini, usik itu ini sedar tak sedar dah masuk pukul 10.00pm. Kadang-kadang rasa diri dah macam dah tak terurus.

Hujung minggu pula, dah balik ke kampung halaman. Memang mustahillah la sangat kalau dapat berehat kan. Ada sajer benda yang nak dibuat dan disuruh buat.

Badan ni terasa letih dan penat. Aku cuma nak sehari jer dalam sebulan untuk diri aku. Cuma untuk makan tidur, bersenam, tengok wayang bersauna dan sebagainya... Cuma sehari jer.

2 comments:

ct rahani said...

boleh jer dik.. amin cuti pastu buat la apa yg disukai.. :)

C` Ayob-Ilmu Asas Hidup said...

ambil lah cuti bro......upsss tiba-tiba commnet ini, lupa nak kenalkan diri.....salam kenalan dari cayob!...ini kali pertama ayob datang sini...waaa mantoplah blog ini.......maka....c`ayob follow sini .

Alang-alang saya datang ini, Kalau sudi kunjung2 sya di blog yang tak seberapa ini.........tak follow pun tak ape...janji awk datang, Inys Allah.

http://cayob.blogspot.com/