Followers

Wednesday, January 27, 2010

Durian ohh Durian

apa kena ntah aku hari ni... sedikit meroyan nak makan durian... bknnya sikit. tp byk sket. blk keje, aku masih boley bertahan lg. lps solat maghrib, tekak aku bagai digaru ndakkan durian. muah ha ha ha. kalah org mengidam

sarung jeans, sarung t-shirt kuar g jusco midvalley. harapan berbunga-bunga tuk berjumpa durian. walllaaa... memang rezeki aku.

pelbagai pilihan sehingga kelabu biji mata aku. ada durian D14 old tree. durian MAS selangor. durian kampung n macam2 jenis la. durian kopek yg di packing semula. asalkan lps hajat diperut. jadila tuk aku lepas gian.


jenuh gak apek tu melayan aku. aku nak rasa yg sweet tp x sweet sgt n ada rasa pahit2 sket. isi tebal n lemak (banyak aaa songeh)... apek tu ckp hari ni promotion. mau kasi abih. tiga pek dalam satu harga. makk aaiiikkks!!! memang menggoda iman aku. syaitan bertiup lembut di telinga aku... amik syuq, amikkkkkk. muah ha ha

tapi kalau beli sampai tiga, saper nak makan? beli satu pon da separuh harga.... untung gak, so aku rembat satu pek. harga boleh tahan "murah" tp sbbkan ada 50% diskaun, so jadi lagik murah.

sampai kat kaunter bayaran, rupanya harga sama, x der diskaun. bengkek sket rasa hati aku. aku cakap akak kaunter tu make sure p check. sbb apek tu ckp ada half price. aku ckp lagi, klu lebih seposen pon aku x moh bayar.... sempat kerek lagi tu...

memang da tersurat rezeki aku, durian tu mmg separuh harga. kalau x, mmg aku x kan beli... sampai umah x dan wat apa, aku makan durian dulu... pergghh!!! memang berbaloi. rugi plak tak beli 3 wat stock. tp masuk ulas yang ketiga, aku da kenyang... tp tadi ada hati tu nak beli 3 pack... haiiiyaaarkk!!!

8 comments:

Unknown said...

time sekarang pun ada durian ?

SyuQ said...

itu yang dinamakan rezeki...
alhamdulillah

Unknown said...

uish sedap tue durian,
jeles i tau sbb i x blh mkn durian,
mencik!!!!!!

Cahaya Yang Riang Gembira said...

Kat sini telan air liur jek laa mampu.. Hahaha.. Takpe2.. Nak beli gak nnt.. Seguni.. Hahahaha.. ;p

SyuQ said...

Cik Wanie
sedap nng sedap
silakan jeles yer
muah ha ha ha

SyuQ said...

hana
tmpt hana x der jual ke?
walaupun skg bkn musim, tp kat pasaraya besar biasanya stil ada jual

Nazz said...

Uik.. pepagi makan durian tuh.. kalah towkey singapore ngidam durian..

SyuQ said...

nazz
x la pagi
lewat mlm sket
he he he