Followers

Wednesday, January 20, 2010

Food Poisoning

food poisoning, alergic. tu suma memang da jd lumrah dalam kamus hidup aku. aku da lali. kalau tersilap makan, sama ada alergik (gatal-gatal badan; muka n badan kena cam jerawat) or food poisoning. dua benda tu jer la yang selalu aku hadapi saban hari, saban bulan.

sekali kena, trus je demam (tu alergik). kalau food poisioning, sakit perut, cirit birit, kentut n sendawa berbau. (bab sendawa berbau tu aku tak tahan. silap haribulan boleh termuntah)

ahad lepas, ntah mana silapnya aku da ada tanda2 or ciri2 food posioning. terkentut, sendawa berbau. tp x la sampai tahap sakit perut n cirit birit. aku masih gagah lagi berkerja keesokan harinya.

lagi best, tengah hari tu aku makan karipap sardin n kedondong. malam plak taram makan apam balik (menu wajib bila g pasar malam), satay n mee goreng.

akibatnya, masuk je subuh pg tadi, perut aku memulas-mulas sakit macam org nak bersalin. sakit giler. sampai aku nak menangis. dan tu la plak nak terberak. adoiiii. memang terseksa jiwa

aku melawan kesakitan sampai aku tertidor. sedar2 da pukul 11.00am. inform akunya officemates, aku MC. dengan keadaan separuh larat, aku gagahi gak g klinik. sib baik company aku x der klinik panel. aku cuma mampu g klinik depan area umah aku jer.

balik umah, makan ubat, trus tido. sedar2 da petang. badan pon rasa agak lemah tp rasa sakit da ok sket. alhamdulillah... aku rasi ngan ubat dr tu bagi. selama ni, klu kena mmg amik masa 24jam baru boley pulih.

0 comments: