Followers

Friday, January 29, 2010

Luahan Rasa Hati Daripada Seorang Teman Bernama Mohd Syukri

aku rasa ni la tajuk entry aku yang paling panjang setakat ni tuk bulan ni n tuk tahun ini. entry ni lebih menjurus pada luahan rasa hati aku. lebih bersifat emosional. jika kalian berasa kurang senang membacanya, aku tidak memaksa kalian untuk teruskan pembacaan.

entry ni aku tak tujukan kepada mana2 pihak. saper yang makan cili, dia yg terasa pedasnya...

aku tau, aku sedar diri. I'm not the perfect person yang boleh puaskan hati semua orang. yang kena menjaga hati semua orang. tapi aku cuba berikan yang terbaik. kalau rasanya itu bukan yang terbaik dari aku, takat tu jerla yang mampu aku berikan. dan aku mohon maaf.

kita hanya mampu merancang dan kadangkala apa yang kita rancangkan tak berjalan seperti yang kita rancangkan... adakah kita perlu menyalahkan orang lain bila sesuatu perancangan kita gagal? atau pon menyalahkan takdir? atau menyalahkan Allah s.w.t?...

ya... memang salah aku sbb last minute batalkan apa yang dirancang.

pernah tak aku d tanya kenapa tetiba jer x jadi? apa masalah aku? apa yang aku hadapi? tidak... tapi tetiba jer aku dituduh macam2. selama ni apa kebaikan yang aku telah wat telah dikaburi oleh kekhilafan yang aku tak sengajakan...

dalam sesuatu hubungan, aku jarang sekali cuba memutuskan silaturrahim. aku cuba cari jalan penyelesaian, thinking positif, cuba memohon maaf kalau2 aku yang silap walaupun kadang2 bukan aku yg silap, aku banyak cuba menyelamatkan keadaan walaupun hati aku terluka. tapi tidak sesekali ungkapan perpisahan aku lafazkan... itu la aku

tapi jangan sesekali wat aku terluka sehingga hati aku ralat dan terasa hati sehingga membuat aku dalam satu condition kesedihan yang teramat sangat... kalau ini yang berlaku, biarlah berpatah arang berkerat rotan aku memang dah x nak apa2 connection langsung ngn orang yang terlibat... lantaklah, apa nak jadi, jadilah... aku dah tak kisah n I dont care. memang aku buang terus orang tu dari kamus hidup aku dan memang aku tak kan ingat balik...

aku takkan cuba memujuk n aku takkan cuba memperbaiki keadaan. kalau dia manusia yang boleh berfikir, yang diberikan akal untuk berfikir dan sebagai seorang kawan yang memahami, dia akan bertanya WHY?... bukan terus menghentam aku...

mungkin tu yang terbaik. n may be aku bkn kawan yang terbaik...

4 comments:

Anna Boleyn said...

hmm..hidup memang begitu..
jalan2 kat sini dari GB.
Jemput singgah ke blog..

meera^da cute..*_* said...

wah..betul2 kecik ati, terasa ati, kecewa, upset, sedih, bla bla bla la....urm..Tuhan bg kite dugaan supaya kite tahu kite jauh dari Die dan DIa nak kite dekatkan balik diri kite dengan Dia..all da besh ya..

Rani Rashid said...

aku rase 2 2 pihak bersalah..tak boleh nk tuding jari sebelah pihak je. lagipun kalu satu benda tu jadi kebiasaan, tidak kah mengundang kemarahan? 2 2 pihak pun pernah sama2 berbuat kebaikan. Kadang2 kite juga kena muhasabah diri. Memutuskan silaturahim bukanlah jalan terbaik. Meletakkan ego terlalu tinggi pun bukan penyelesaian yang bijak. Yang penting saling memahami kawan. Bukan hanya kita yang ingin difahami. Apa2 pun salam persahabatan dari kawan lama mu

BeauTiFuLGirL said...

tak baik memutuskan ikatan persaudaraan..try ingat apa kebaikan seorang kawan sblum fikir keburukan dia...mungkin dah lama dia ada terasa ati sbb tu dia hilang sabar dgn awak...so sepatutnya jln tbaik berbincang....bknnya memutuskan persahabatan..mmm :( kawan awak tu seronok bc entry awak yg baru2..tp dia rasa sedih bila bc entry awak yg lama2 ini...sy bc entry awk pun sbb dia perkenalkan..walaupun dia marah awk dulu dia xsimpan dalam hati...dia still ingat awk..bkn pasal awk je dia citer...kawan2 dia yg lain...seronok dgr...bila bc entry ini,,dia nangis....sy xjadi bc entry awk seterusnya...hilang minat