Followers

Monday, December 21, 2009

Academic Visit 2009 Bangkok: The Begining

one week before departure, aku rasa cam x sedap hati jer. macam-macam yang bermain kat kepala otak aku sampaikan aku menginsuranskan diri aku if anything happen kat diri aku karang ( he he he. so stupid). seminggu lagi nak berangkat, barulah aku nak apply cuti. bukan berlengah-lengah yer. tapi miss communication between aku ngn my friend.

dan nak dijadikan cerita lagi, 4 hari before berlepas, baru aku tau status cuti aku. itu pon by lisan... hu hu hu. then barulah aku boley arrange siapa yang akan gantikan aku semasa aku x de nanti. nak ditambahkan rencah citer aku ni, my office mate fizah pon cuti isnin dan selasa. sama hari ngn aku berada di bangkok. ha ha ha... haru

so, hendak x hendak aku mintak tolong library assitant dari kota damansara kampus tuk cover main library kat sini since aku cuti ngn fizah sampai hari selasa.

dan 3 hari sebelum keberangkatan..., barulah aku teringat yang aku terlupa mana aku letak passport aku. bagai nak gila aku mencari. suma tempat aku geledah. sah memang x der...

dengan lafaz bismillah, selepas habis kerja aku rushing blk kampung dengan harapan akan bertemu passport aku disana. rupanya tidak...

2 hari sebelum berlepas, aku masih belum jumpa passport aku. aku try remind blk my memories. manalah tau aku ter missed places ker?... harapan terakhir aku, rumah adik aku di puncak perdana yang pernah menjadi kediaman rasmi aku masa pergi kelas dulu.

sehari sebelum keberangkatan, aku terjah umah adik aku, dan alhamdulillah... aku terjumpa passport aku terselit kat almari study aku. kerana keletihan, aku terlelap kat umah adik untuk jangka masa yang lama... sedar2 da pukul 5.00pm. Ya Allah, tinggal x sampai 24 jam lagi nak berangkat, aku x packing barang lagi, x tukar duit lagi, x beli barang makanan lagi... hu hu hu.

around 8.00pm aku da berada di KL sentral, tukar duit baht, cari barang kering cam roti, maggi n biskut n sebagainya, barulah aku balik ke umah bangsar...

0 comments: