Followers

Thursday, December 31, 2009

Avatar: movie of the year 2009


some of my friend tau n some of my family pon tau. if aku nak someting, sesukar mana pon aku cuba usaha untuk mendapatkannya. last few days, after office hour aku ngn selamber badak trus g mid valley. niat di hati nak tgk avatar. OMG!!! it fully with people yang beratur panjang tuk tgk citer ni, may be. some of my friend told me that this is the best movie of this year. dia ckp lagi i know ur taste syuq. go to the cinema n enjoy that movie...

dari hari kehari aku nak pergi tp berkesempatan. alang-alang aku da sampai, beratur jer la kan. gigih ni aku beratur. siap berdoa mudah2an tiket x abih. alhamdulillah. aku dpt tiket pkl 8.00pm. this movie ditayang selang setengah jam! memang rezeki aku.

mula-mula start citer... hek eleh, jam tu jugak aku rasa nak kuar panggung cr member aku n carut kat depan dia. my 1st impreesion for this movie, mcm citer starship troopers jer. (tu pandangan aku mula2 la.) tp silap rupanya pandangan aku tuh.

aku melihat movie ni dari pespektif yang berbeza. aku gambarkan amerika tu sebagi israel n puak na'vi as a palestian. seriesly tu la yang aku dpt nampak apa yang yg penerbit filem tu cuba sampaikan. :-)

dari satu scence ke satu scence aku terpaku dan terus terpaku.
BEST GILER. tu la yang aku mampu katakan. no star to describes this movie. memang best. aku rasa, ni la filem yg hampir 100% pki CGI (gamaknya la...) setiap watak, setiap plot citer, dpt digambarkan n dihasilkan dgn baik. the people of na'vi di gambarkan secara jelas dan hidup. sebijik real. setiap tumbuhan, haiwan... pergh! memang best aarr. rugi rasanya aku x amik yang 3D

aku rasa x salah aku katakan. this is the best movie of 2009...

2 comments:

attyfir said...

kty malam tadi nak tgk ..tp tiket abis..

SyuQ said...

tgk kak atty. jgn x tgk. best... rugi x tengok. he he he