Followers

Thursday, December 24, 2009

Academic Visit 2009 Bangkok: Day3

Srinakharinwirot University
lepas sarapan lebih kurang 7.45am waktu thailand, kami berangkat menuju ke Srinakharinwirot University dan sampai disana lebih kurang dalam pukul 9.00am. dan kami dibawa ke bilik mesyuarat dan diberi taklimat ringkas oleh Assist. Prof. Nongnath Chairat the Director of Central Library Srinakharinwirot University. <---(bukak la website tu klu korang fhm le). Universiti ni merupakan tempat Dr.Ari mengajar. (Dr. Ari merupakan tours guide kami)

pose depan library signboard. baru la nampak aku g library ni. he he he


cataloguing department


from left to right abg wan, dasuki, mus, farabie, aku n jim


new item collection. Insyallah will be practice at my library soon. very interesting ideas


New International School of Thailand
lebih kurang dalam pukul 2pm lebih waktu thai, kami semua berangkat menuju ke destinasi berikutnya. New International School of Thailand library. secara jujur, aku kurang berpuas hati dengan sambutan yang diterima oleh pihak library ni. no breifing n no explaination. sekadar sesi perkenalan n berbasa-basi jer. lepas tu kami berkeliaran kesana kemari tak tentu hala didalam library ni. n time ni la juga aku dapat access internet, berFB sekejap n blog walking. he he he.

from left to right kak aida, yien@azreen, ayu, kak elmin n aku


some of interesting shelf yang ada kat library ni. seriously, aku akan request rak ni tuk library aku tahun depan. ha ha ha


some of library collection


signage


Emporium of Thailand
around 3.00pm above time thai, we are separated into 2 group. one group go back to the villa and other one group going to Emporium of Thailand. emporium of thailand is quietly similiar with pavilion kl n suria klcc. barang mahal giler. kat sini aku sempat sanggam satu perfume MAC. he he he. nama pon penggila perfumes. wajib aku rembat satu. perfume ni memang x der jual di Malaysia

From left aku, kak elmin, Dr.Dang, yien@azreen n ayu (waahh nampak besor je beg Dr.Dang, dr borong apa? he he he)

lebih kurang pukul 4.45pm waktu thai, kami suma berangkat pulang ke villa. aku berbangga dengan hasil shopping aku yang aku dapat hari tu. he he he


Partunam n Suan Lum Night Bazaar
then around 5.45pm we going to the partunam. (ala tempatnya lebih kurang mcm chow kit jer. tp susah giler nak bargain).


Partunam Night Bazaar

kerana ketidakpuasan hati kami menurunkan harga barang serendah-rendahnya, akhirnya kami berpakat meninggalkan partunam n naik teksi menuju ke suan lum night bazaar (seriously, tmpt ni blh bargain giler2 babi punya. sampai kau kena halau sebab mintak harga terlalu rendah). dari partunam ke suan lum cuma mengambil masa x sampai 45 minit dan tambang teksiu hanya 53baht saje lbh kurang 5.30 duit malaysia...

dan seperti biasa bila kedai nak tutup barulah kami pulang ke villa. seperti yang disepakati, kemana sajer kami pergi mesti berempat. setiap group mesti ada orang lelaki. aku, farabie, che wan n yien@azreen kami berempat satu group. dan kali ni kami balik naik teksi x kena tipu. mula2 driver tu x nak pki meter n nak kautim 100baht. farabie amik tindakan drastik membuka pintu teksi menyebabkan driver tu setuju pki meter. ha ha ha. tambang teksi lebih kurang 43baht jer dari suan lum night bazaar ke villa maria. lebih kurang rm4.30

tengah malamnya, kami melepak diswimming pool tuk makan malam. tiap2 malam kami melepak disitu tuk makan malam. disebabkan makan malam adalah tanggungjawab sendiri. dan kami becerita dan mengumpat time tu

0 comments: