Followers

Saturday, July 18, 2009

Entry Pukul 12:42am

aku cuba lelapkan mata. tetapi x mampu.
walaupun mataku terlalu berat untuk dibuka.
aku terima mesej dari adik aku... kata semangat dan juga mesej dari sidia.
kotak mesej aku penuh.
aku godek-godek handphone aku. buang apa yang patut. segala mesej yang x perlu. segala lagu yang aku x mahu dengor sehinggalah...

cintaku tak berdusta
tak mengenal ingkar
tak kenal nestapa

cintaku hanya indah
hanya bahagia
untuk selamanya

apa yang kurasakan ini
persembahan untuk dirimu
kau dengarkan kasihku

mencintaimu
tak mengenal waktu
tak mengenal puitis
hanya tulusnya

mencintaimu
tak mengenal ragu
keyakinan hatiku
hanya untuk dirimu selalu

cintaku tak berdusta
tak mengenal ingkar
tak kenal nestapa

tak ada seribu janji
hanya bahagia untuk selamanya

aku terjumpa lagu diatas
yang masih kusimpan dalam memory card handphone aku.
automatik aku tekan butang play dan berkumandang la lagu tersebut.
segala memori yang kulipat kemas, terburai satu persatu

suatu ketika...
aku pernah membuka pintu hatiku seluas-luasnya menerima kehadirannya.
aku biarkan dirinya bertahta dihati aku.
kerana aku yakin
terlalu yakin
aku akan bahagia selamanya
bersama sidia
berjanji sehidup semati

aku ditatang, dibelai dan dimanja.
aku rasakan itulah cinta pertama aku.
buat pertama kali dalam sejarah kehidupanku, aku merasa sungguh bahagia.
terlalu sukar tuk aku ungkap dengan perkataan.

bagi aku dunia aku cukup indah, cukup sempurna.
lagu itu menjadi saksi
pemberian ikhlas darinya
dan menjadi bukti betapa kuatnya ikatan cinta kami

takdir Allah, suatu ketika
selepas peristiwa itu
kasih sayangnya berubah
kasih sayangku berubah
tiada lagi lagu itu berkumandang.
kalau kedengaran, aku cuba menghindar diri


aku mohon maaf andai kau terbaca coretanku ini, bukan untuk membuka kenangan lalu tetapi sekadar pengajaran untuk diri aku.

cinta tidak seharusnya memiliki, cinta itu pengorbanan...


"memberikan seluruh cintamu pada seseorang bukanlah jaminan dia akan membalas cintamu. Jangan mengharapkan balasan cinta. Tunggulah sampai CINTA BERKEMBANG dihatinya. Akan tetapi jika tidak, berbahagialah kerana cinta pernah tumbuh dihati anda..."

4 comments:

Cik Wanie said...

1stly sori sgt2,
sbb masa awk sms saya tue,
sy tgh sakit sgt2,
sy dah bgtau awk kan td...

yg ke-2,
jgn la awk ingat kembali kisah2 dulu,
jadikan ia satu kenangan awk dan dia,
sy faham perasaan awk,
biasalah bukannya mudah utk melupakan kisah2 lalu,
sy TERLALU memahaminya sbb sy sendiri pernah melaluinya...

tapi,
awk kena ingat,
ada org yg sedang menyayangi diri awk,
dan hargailah kasih sayang yg dia berikan pada awk,
mungkin kasih sayang yg dia berikan x sama seperti awk pernah terima dulu,
tapi x salah kan kalau awk belajar tuk menerima sayang itu...
hurm..

apapun,
awk take care ok,
awk tahu kan kat mana nak cari "org itu"....

jadikan ia satu kenangan manis & pahit dalam hidup awak.....

Softtouch [Hanim] said...

barang yang lepas jgnlah dikenang syuq..

Kaki Renang said...

Ya Allah sungguh besar ujian darinya...
Lagu itu tetap menjadi idola dan tetap di gemari ramai..
tetapi lagu itu juga lar memberi seribu makna dan kekuatan.
Kaki Renang pun tersentuh juga mendengar lagu itu.... tetapi apa akan dayanya.......

SyuQ said...

Kaki Renang

no komen