Followers

Tuesday, July 21, 2009

"Sandaran Harapan"

aku la ni da jadi blogger tegar la plak... pantang ada benda jer yang aku terfikir suma aku coretkan dalam "Corat Coret" aku ni. tak kira sihat ke tak sihat aku ni

la ni, artis baru dibawah naungan Alkin'd Music Entertainment, Faried berlatih vokal bersama-sama ahli kumpulan Castury. Siapa Castury ni? Hurmm... kalau korang peminat-peminat nasyid underground pasti korang pernah dengar. jangan ingat muzik nasyid ni da x der peminatnya. aku sendiri pon terkejut gak. bila saban bulan, pasti ada saja undangan menyanyi untuk diorang.

kalau bunkface, Yuna, Hujan n beberapa lagi artis indie music memperjuangkan muzik mereka secara underground, begitu juga Castury n beberapa kumpulan nasyid n penyanyi nasyid single di Malaysia ni. Malahan single pertama diorang, Pasrah Menanti berjaya mengungguli carta Nasyid Minggu Ini yang disiarkan melalui saluran RTM satu selama setahun!

dan aku rasa single terbaru diorang, Sandaran Harapan yang bakal muncul tidak lama lagi, pasti mampu memberikan impak yang sama malahan mungkin lebih lagi, Insyaallah...

sebenarnya ada tiga buah lagu baru yang dikemukakan kepada kumpulan Castury yang dicipta sepenuhnya oleh Halim Devotees, entah macam mana lagu Sandaran Harapan menangkap terus ke gegendang telinga aku... aku terus cakap kat Abg Hafiz selaku ketua kumpulan Castury, yang aku suka giler ngan lagu tu. dan aku cakap kat dia lagi, if lagu tu jadi single, pasti akan hit. (cam konfiden jer aku...)

tanpa disangka-sangka, lagu tu yang menjadi pilihan mereka. beberapa kali juga lagu Sandaran Harapan melalui proses penyusunan muzik n suntingan. setiap kali proses penyusunan selesai, setiap kali itu juga aku disajikan dengan lagu Sandaran Harapan, dan setiap kali tu juga aku bagi komen tentang arrangement music tuk lagu ni. sehinggalah aku rasa betul-betul sedap didengar (macam aku pulak nak menyanyi.)

lagu ini buat pertama kalinya akan menampilkan Faried sebagai artis undangan untuk berduet bersama-sama Castury dan Insyaallah kalau dizinkan Allah, aku juga akan terlibat secara langsung n tak langsung dalam pembikinan video clip tuk lagu ni. mudah-mudahan ini satu platform untuk aku.

0 comments: