Followers

Thursday, July 9, 2009

Seharian Di Putrajaya

tanggal 8 julai 2009, lepas abis office hour aku bergegas ke Putrajaya. ke rumah abang aku yang sorang ni. plan asal nak naik ERL. tapi fikir-fikir balik... hurmm, naik bas is most better. tapi bas plak, lambat n jalan jammed but more cheaper. kalau naik ERL, laju, pantas tapi tambang plak mahal. look... setiap benda mesti ada pro n kontranya. fikir punya fikir, aku decide naik bas jerla. rm3 jer tambangnya compare rm9.90 klu naik ERL. dan perjalanan aku smooth dari sangkaan

sampai di rumah abang, aku disambut mesra ngn anak-anak abang ngan kakak. qistina, wawa, dek na n nurin. qistina da boleh berjalan n kelincahannya menambat hati aku. terlalu lama rasanya aku tak menjejak kaki ke rumah ini. dulu last sekali, qistina masih ligat merangkak. ye la... waktu tu aku masih blaja lagi. kerap jugak aku kesana. sekarang da bekerja, keadaan da berubah

lama x berjumpa, banyak yang aku bualkan bersama abang ngan kakak. kerana keletihan, aku memutuskan untuk tidak mengikut abang bermain badminton. sebabnya... aku ada agenda tersendiri sok pagi. :-)

* * * * * * * * * * * * * * * * *

tanggal 9 julai 2009 lbh kurang pukul 10.45am aku da terpacak di perkarangan bangunan KDRM. abang yang menghantar aku kesana. motif aku kesini, mengumpulkan segala information pasal KDRM. so department yang aku tujui adalah Perpustakaan KDRM.

sehari suntuk aku disana... sedar2 jam da menunjukkan hampir pukul 4.30pm. sebelum tu aku sempat mengsms abang minta abang mengambil aku di KDRM after office hour. so bermakna aku da beberapa minit lagi tuk mengkhatamkan pencarian aku. ditangan aku ketika itu ada sebuah file pasal jenis2 cukai yang belum aku teliti lagi. zooomm!!! sekali imbas aku baca n take note. after that
baru aku terasa jari aku kebas. diujung jari telunjuk aku, terlihat kesan lekuk menandakan
betapa asyiknya aku mencorat coret...

masa yang tinggal, aku gunakan untuk mengisi perut aku. aku hanya sempat menjamah nasi putih dan berlauk ayam masak kurma. sampai dilobby KDRM, aku baru sempat melabuhkan punggung beberapa minit (aku sempat snap beberapa keping gambar) bila abang da call bertanya aku dimana. aku cakap aku tunggu di tempat yang dijanjikan.

sampai rumah jer, aku da flat. otak aku berserabut. aku cuba bermain-main ngan qistina n wawa. comel sangat qistina terlompat-lompat, berlari-lari n ketawa dan tersenyum. dalam waktu yang sama, nasi berlauk ayam masak kurma yang aku makan, belum mampu mengeyangkan aku... akibatnya aku makan nasi sekali lagi. (hurmmm abang... bibik masak kureng sket lor). actually aku bukan nak compare cara masakan bibik ngn kakak. tapi kakak aku ni masak memang marvelous. lagi-lagi laksa johor. aku da makan laksa johor dibeberapa tempat n adik aku sendiri pon bagi tau, laksa johor kakak yang paling sedap pernah dirasa. tu belum lagi sambal sotong keretanya, hu hu. tetiba jer perut aku berasa lapar.

lepas tolong wawa siapkan kerja sekolah dia n usai semua benda, aku bersiap-siap nak balik. plan asal nak balik lepas maghrib. tapi terlalu syok bermain ngan wawa, qistina, dek na n nurin, aku terlajak masa. nurin x habih2 ngn teka-teki dia. qistina terikut-ikut ngan kakak-kakak dia yang lain main loncat-loncat atas katil. sekali aku dapat peluk dia n cakpong tinggi-tinggi, tergelak dia mengekek manja. tetiba plak terdengar satu suara dari mulut wawa yang comel...
"abang zaki... jangan la balik, balik la esok"... aku terkedu n terpempan. alahai... aku ni cukup lemah dengan anak abang n kakak aku yang sorang ni... aku cakap kat wawa, aku kena balik sebab esok kerja n dorang sibuk bertanya bila aku cuti lagi n bila nak datang. aku bagi tau dorang, Insyallah ada rezeki, aku akan datang lagi.

bila sampai ketikanya aku berangkat balik ke bangsar, aku nampak wawa da diam n yang lain2 sibuk mujuk aku tido semalam lagi... terasa beratnya hati nak balik. hu hu hu. wawa, nurin, dek na n qistina... Insyaallah, ada rezeki abang zaki datang sana lagi n kita main2 lagi k n ada masa lain plak bley ajak ayah n mama jalan2 umah abang zaki. rindu kalian suma...

0 comments: