Followers

Wednesday, July 22, 2009

Selfish

aku rasa
orang disekeliling aku selfish
pentingkan diri sendiri
tanpa pedulikan perasaan orang lain
kenapa aku tak boleh jadi macam dorang?

aku pernah bagi tau mak aku
aku teringin jadi jahat
pentingkan diri sendiri
buat apa yang aku suka

tau tak mak aku cakap apa?
Insyaallah kau takkan jadi macam itu
dari dalam perut sampai kau keluar
dari kecik sampai besar
mak yang jaga kau
ayah yang bagi makan
kami yang didik kau.

menitik air mata aku
biarlah diorang selfish
aku tetap akan jadi aku
Aku berdoa...
biarlah Allah yang membalasnya

hidup ini umpama roda
tak selamanya kita diatas
dan selamanya kita dibawah.
satu hari... mereka2 pasti akan terduduk jua

3 comments:

akuKah.. said...

hehe..
bertuah parents anda..
ada anak yg baek2 ni..
xyah la jd jht2 ea..

Anonymous said...

Aku pun pernah rasa mcm tuu..satu ketika dulu.smua org nak tgok aku jadi mcm mana yg mereka nak.tanpa peduli perasaan aku...sedih.aku tetap memafkan depa n teruskan hidup degn pura2 aku xkisah dgn sikap mereka..sampai satu tahap,aku rasa "ambillah walau darah aku yg terakhir pun kalau itu dpat bahgiakan dioag.."
Syk,kdg2 hidup ini kita bukan sahaja menerima.kita jugak harus memberi dgn tidak perlu berharap..

-miss farra-

ct rahani said...

x yah peduli ngan org yg selfish.. lama2 org camtu mmg dpt balasan.. huhuhu.. tetiba ter emo lak.. hiks..