Followers

Monday, July 27, 2009

Extand

selepas malam itu... malam yang panjang itu, aku berjumpa ngn Dr. Sharif. Supervisor aku tuk thesis aku yang tertangguh itu. tertangguh disebabkan time management aku yang tak betul, dan juga thesis yang asyik kena redo jer.

rumors yang ku dengar: aku bakal bertukar supervisor, rupanya bukan sekadar gossip. memang betul rupanya. Dr. Sharif cakap, maybe aku x comfortable ngn dia, mungkin itu adalah jalan yang terbaik untuk aku ngn dia. dia memberi peluang kepada aku untuk bertukar angin. bagi aku semua supervisor sama jer. sebab aku perlu juga menghadapi 3 examiners yang bakal mengecheck thesis aku. if examiners tu bertukar orang, aku rasa baru level of thesis tu berubah.

tengok jer member aku si mukhzani, supervisor dia bagi greenlight thesis dia. kira da lepasla. tapi bila sampai ke examiners, banyak yang kena redo balik n dengor2 cerita, ketua examiners tu nak memfailkan saje member aku tu sebab thesis dia tidak mencapai piawaian yang ditetapkan

pertemuan kali ini, aku manfaatkan sepenuhnya peluang yang ada. mencari penyelesaian, menyelamatkan pengajian aku dari ditamatkan terus. Dr.Sharif masih kekal sbg supervisor aku. why? aku rasa time management dia yang flexible compare to other lecturer.

permohonan cuti khas, itu yang perlu aku jalani. dengan kata lain tangguh pengajian ataupun extand. itu adalah jalan yang terbaik.

cuti pengajian aku, bukan cuti kosong. tetapi cuti yang padat dengan pelbagai pelan pengajian yang aku rancangkan. matlamat aku kali ini, sebelum sesi Disember 2009, paling koman, at least aku dah ready ngn questionnaire ataupun aku da lepas pre test n pilot test.

masuk semester Disember 2009, aku da ready distribute questionnaire aku...

pelan yang cukup-cukup padat. bukan senang sebab aku bukan full time student yang punya banyak masa.

bila keputusan ini dicapai, ketika ini kepala aku asyik berlegar: thesis... thesis... thesis... apa matlamat aku menyambung pengajian ke peringkat ini? bukan calang2 pengorbanan yang aku lakukakan... haruskah tergadai ditengah jalan?

2 comments:

imheppie said...

huisshhh....study pilot ke??suspect toll!!

Asu said...

Chaiyuk syuq..Aku harap everythg goes fine..aku pun takut gak psl master ni..Hopefully we both can finish it timely..amin