Followers

Wednesday, June 16, 2010

Berakhir Sudah

Perghhh... Aku menyapu peluh didahi. Dua hari di KD (Kota Damansara) akhirnya berakhir jua. Banyak pengalaman yang kutimba. Banyak peristiwa suka dan duka dapat dikutip sepanjang dua hari disana. Antara yang tidak dapat aku lupakan; menerima panggilan yang tidak sepatutnya, mesin potostat rosak, printer kehabisan ink dan ada lagi beberapa kejadian.

"Menjaga sekandang lembu, lebih mudah dari menjaga anak gadis seorang..." Aku setuju dengan bidalan orang tua-tua zaman dulu. Sesungguhnya kesabaran aku cukup diuji disana. Majoriti pelajar disana adalah perempuan... Sebagai contoh; bila aku berdiri menyuruh mereka diam, mereka akan diam. Tetapi bila aku terus duduk, automatik mereka membuat bising semula. berbual dalam intonasi suara yang kuat. Bila aku bangun dan belum sempat aku membuka mulut, suasana terus bertukar menjadi senyap sunyi... Mereka juga lebih Advanced berbanding pelajar-pelajar foreigner di kampus utama.

Perjalanan pergi dan pulang juga mengambil masa yang agak panjang. Hari terakhir aku disana, dari Kota Damansara ke Asia Jaya mengambil masa 1 jam 45 minit. Kalau aku menyambung perjalanan sehingga Vista, sudah pasti ia mengambil masa lagi selama 30 minit disebabkan kesesakan lalulintas. Tempoh perjalanan yang ku tempuhi, seperti perjalanan dari Kuala Lumpur ke Raub...

Aku juga tidak akan menolak jika suatu hari nanti aku bakal ditempatkan di kampus Kota Damansara. Ada juga sebab-sebab tertentu kenapa aku lebih rela berada disana untuk satu tempoh masa yang panjang atau terus ditempatkan disitu dengan syarat aku tidak perlu mengulang dari Kuala Lumpur ke sana.

7 comments:

atty's said...

memang susah jaga anak dara nie ..hehehhe..

Lya Colours said...

lecturer ke?

Azrai Ahmad Zamri said...

salam ziarah..
huhu, yG penting amik pengalamn..
untuk hari mendatang ;)

Sky Before Pinky said...

ehehe..suke lah tu...erm..best eak kat KD.. ngee..

kak ina kl said...

salam dik...bukan senang tau nak dapat income nuffnang..baru ajer tahun ni lebat...tahun lepas..nan adoooo

Aujinz said...

hik hik hik..
salam singgah..

a'ah..
bebudak sekarang nie lagi ligat..

SyuQ said...

kak atty:
setuju sangat kak ty. he he


Lya Colours:
librarian jer :-)


Azrai:
setuju. pengalaman yg dikutip lebih berharga


pinky@fizah:
suka? suka lah gak... dikelilingi wanita2 bakal jururawat. he he


kak ina:
sy baru jer gigih bernuffnang. he he he.


Aujinz:
setuju. budak skg lg advanced dr kita zaman2 budak2 dulu