Followers

Monday, June 14, 2010

Di KD

Saat aku diberitahu oleh Fizah, bahawa Pn. Yana memerlukan seorang pengganti beliau semasa beliau bercuti hari ini dan esok aku, terus menyetujuinya. Aku ingin melihat sendiri suasana cawangan kolej tempat aku bertugas. Aku ditempatkan di kampus utama di PJ (Petaling Jaya). Manakala kampus cawangan terletak di KD (bukan Kris Dayanti, tetapi Kota Damansara). Sebenarnya, dari dulu lagi aku begitu teruja untuk ke KD.

Perjalanan dari Vista ke mari memakan masa 1 jam (itu pun kalau keadaan traffic lancar). Aku pengguna tegar kenderaan awam. Jadi seawal pagi aku sudah keluar rumah bagi mengelakan sebarang kemungkinan di jalanan. Alhamdulillah perjalanan aku lancar. Aku tiba lebih awal dari yang dijangkan. Itu pun aku merasakan bahawa aku telah terlambat.

Suasana disini lebih kurang sama dengan di kampus utama. Cuma ada beberapa perbezaan seperti penggunaan mesin percetakaan yang tidak memerlukan kad, tidak ada warga asing yang belajar disini, masa kerja yang lebih singkat dengan rehat waktu lunch hour (aku suka. he he he) dan lebih ramai kaum wanita dari lelaki :-) (ini aku lagi suka). Kenapa lebih ramai wanita? Sebab disini merupakan cawangan untuk pelajar kejururawatan

Ada juga beberapa kelemahan disini yang perlu dipertingkatkan. terutama dari segi koleksi bahan bacaan dan juga perabut yang terdiri dari meja belajar dan sebagainya. Insyaallah aku akan usahakan yang terbaik bersama-sama dengan Pn. Yana.

Aku berharap dua hari aku disini, segalanya dipermudahkan. Walaupun dua hari sahaja, macam-macam boleh terjadi...

3 comments:

Sky Before Pinky said...

uhm...happy nye dia..dapat p KD.. jgn tanak balik sini udah lerrr... cian kat saya yg comey nie..hihi..nt amik lah pic..orang tak pernah sampai sana... wish kat cni pon ok.. hehe -->>ayat tak hengat..kan

Ir.Ladybird said...

keje kat mane ni? hoho~

SyuQ said...

pinky:
baru sehari, da rindu ke? he he he. mesti la mau blk lg sana. sbb hati da tertinggal kat sana. ceee wahhh.

ladybird:
keje kat City University, formerly known as Unity College International :-)