Followers

Sunday, June 20, 2010

Cuti-Cuti Labuan: LCCT

Tanpa tidur, aku terus bergerak ke LCCT. Dijangka berlepas pada pukul 7.50am. Sudah pasti sangat AirAsia punya service. Mesti delayed beberapa minit. Kadang-kadang makan jam juga. Tapi kerana takut ketinggalan kapal terbang, gigih aku datang awal. Siap call teksi ambil dari vista ke LCCT. Terlebih budget pula naik teksi. Abang teksi tu bawa, macam kura-kura.

Sampai ke LCCT, aku kelaparan pula. Mencari tempat makan, satu hal lagi. Tadi masa masuk ke LCCT aku ada terpandang Old Town White Coffee. Masyuk gak kalau dapat pekena kopi dengan roti bakar sambil menunggu nak check in. Ada WiFi lagi bagus. Dapat berblogging sebentar:-)

Alangkah hampanya hati, bila Old Town White Coffee kepenuhan orang sampai terpaksa beratur untuk mendapat tempat makan. Tanpa berfikir panjang aku ke Starbuks. Sebelah jer dengan Old Town White Coffee. Aku malas dah nak berjalan jauh-jauh. Tanpa melihat harga terlebih dahulu, aku order. Mushroom Melt Sandwich dan Hot Chocolate. Jumlah semua sekali RM 26.50. Makkk aaaiiikks. Lari lagi budget aku. Dua potong sandwich yang pakai roti keras berharga RM15.50... Rasa dia....? Sedap lagi aku sapu mentega. Apa hal la mahal sangat... Pada hal isinya cuma mushroom, cheese ngn mayonese jer.

Lepas ni aku makan roti kering jer la selama tiga hari nanti. Nak cover balik RM26.50 tu. Dengan harga sebegitu, aku boleh makan meehon sup daging lebih kat makcik gerai yang jual kat Vista tu selama seminggu. hu hu hu. Tak per Syuq. ini pengalaman. Lain kali bawak milo siap dari rumah, lepas tu order air suam jer.

2 comments:

ibuintan said...

semoga enjoy di Labuan..
jgn lupa beli cedrehati bebanyak

SyuQ said...

tima kasih kak
:-)